Artikkelit

Vuorenmaan tekninen asiakaspalvelu tukenasi

Kirjoittanut Vuorenmaa Yhtiöt | Aug 11, 2023 7:12:40 AM

Kun asiakas ottaa yhteyttä Vuorenmaan myyntiin, vastaa hänelle ensimmäisenä teknisen asiakaspalvelun henkilöstö. He ovat kätevästi tavoitettavissa yhden ja saman numeron takaa. Voidaankin siis sanoa, että tekninen asiakaspalvelu on Vuorenmaan myynnin sykkivä sydän.

 

Tekninen asiakaspalvelu koostuu myynnin henkilöstöstä, jolla on laaja osaaminen Vuorenmaan koko tuotevalikoimasta. He kohtaavat koko asiakaskunnan silloin, kun asiakkaalla on jokin tarve tai ongelmatilanne. Tekniset asiantuntijat tuntevat tuotteet ja tuoteryhmät laidasta laitaan, sekä osaavat auttaa asiakasta löytämään oikean ratkaisun erilaisiin kohteisiin.

Lähes 250 vuotta tuoteasiantuntemusta

Teknisessä asiakaspalvelussa asiakkaita palvelee 18 ammattilaista, joiden yhteenlaskettu työkokemus tältä alalta on huikeat 248 vuotta.

”Meitä on monenlaista teknistä osaajaa. Jokaiseen tuoteryhmään löytyy syvää tuoteasiantuntemusta ja kokeneemmat antavat tukea ja ohjausta tarpeen mukaan myös muulle tiimille. Näin jokainen meistä pystyy palvelemaan asiakkaan alusta loppuun saakka”, kertoo tiiminvetäjä Harri Suomela.

Laajan tuoteasiantuntemuksen lisäksi tekninen asiakaspalvelu on perillä eri käyttökohteiden ja toimialojen vaatimuksista sekä tuotteille asetetuista toimialakohtaisista standardeista.

Nopeat vasteajat

Teknisessä asiakaspalvelussa pyritään löytämään ratkaisut asiakkaan tarpeeseen saman päivän aikana. Toisinaan kysymykset vaativat enemmän selvittelyä, mutta näissäkin tilanteissa asiakasta pidetään ajan tasalla asioiden etenemisestä. Vuorenmaan laaja varasto mahdollistaa nopeat toimitukset, ja sellaista mitä varastossa ei ole pyritään hankkimaan kattavien toimittajaverkostojen kautta.

”Merkittävää on, että jopa puolet Vuorenmaan liikevaihdosta muodostuu sellaisista tilauksista, jotka lähtevät toimitukseen asiakkaalle jo sen päivän aikana, kun tilaus on saapunut tekniseen asiakaspalveluun”, jatkaa Suomela.

Omat kontaktihenkilöt

Teknisen asiakaspalvelun henkilöstö työskentelee keskeisenä linkkinä kenttämyynnin, varaston ja hankinnan välillä. Asiakkailla on usein määriteltynä omat yhteyshenkilöt, jotka hoitavat päivittäisiä asioita. Jatkuvan keskusteluyhteyden ylläpidon ansiosta pystytään reagoimaan nopeasti yllättäviinkin tilanteisiin. Myös uudet ja haastavat sovelluskohteet ratkotaan yhteistyössä parhaiden asiantuntijoiden tietämystä hyödyntäen.

Lisäksi teknisessä asiakaspalvelussa jokaisella on omia vastuuasiakkuuksia, joista vastataan ja huolehditaan ympäri Suomen. Vuorenmaan toimipisteitä on kahdeksalla paikkakunnalla: Lapualla, Vaasassa, Kokkolassa, Ylivieskassa, Raahessa, Jyväskylässä, Tampereella ja Turussa.

Asiakkaanamme voit olla yhteydessä Vuorenmaan tekniseen asiakaspalveluun sähköpostilla, puhelimitse tai omien toimipisteidemme myymälän tiskillä. Autamme aina ja vastaamme kysymyksiisi.

Tervetuloa palveltavaksi!